No Logo – Naomi Klein

http://www.tcnj.edu/~allyn/No%20Logo%20-%20Naomi%20Klein.pdf

The book focuses on branding, and often makes connections with the alter-globalization movement. Throughout the four parts («No Space», «No Choice», «No Jobs», and «No Logo»), Klein writes about issues such as sweatshops in the Americas and Asiaculture jammingcorporate censorship, and Reclaim the Streets. She pays special attention to the deeds and misdeeds of NikeThe GapMcDonald’sShell, and Microsoft – and of their lawyers, contractors, and advertising agencies. Many of the ideas in Klein’s book derive from the influence of the Situationists[citation needed], an art/political group founded in the late 1950s.

However, while globalization appears frequently as a recurring theme, Klein rarely addresses the topic of globalization itself, and usually indirectly. (She would go on to discuss globalization in much greater detail in her 2002 book, Fences and Windows.)

images.mobilism.org

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s